فنون برق، تاسیسات، کامپیوتر، مکانیک

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از اصلی ترین مشکلات مربوط به پکیج دیواری، انباشته شدن رسوبات ناشی از سختی و املاح معدنی آب می باشد. انباشته شدن رسوب در مبدل های پکیج دیواری از جریان یافتن و گرم شدن آب در مسیر لوله ها جلوگیری کرده و موجب اختلال در عملکرد صحیح دستگاه می شود. در این شرایط برای رفع مشکل باید به اسید شویی پکیج دیواری و رسوب گیری پکیج پرداخت. در این مقاله ضمن تعریف اسید شویی پکیج دیواری، با علائم رسوب گرفتن پکیج دیواری آشنا شده و در ادامه روش های اسید شویی به صورت مرحله به مرحله و جامع آورده شده است.

آموزش رسوب گیری پکیج دیواری به روش مدرن

در روش مدرن اسید شویی پکیج دیواری از پمپ اسید شویی برای وارد کردن اسید به مبدل استفاده می شود. تفاوت روش اسید شویی مدرن با روش سنتی این است که نیازی با باز کردن کاور پکیج نیست و کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • قطع ورودی گاز و جریان برق از دستگاه
  • بستن شیر ورودی دستگاه را بسته و باز کردن شیر پر کن
  • قرار دادن پمپ اسید شویی در آب و محلول رقیق اسید شویی
  • وصل کردن یک سر پمپ اسید شویی به مبدل و سمت دیگر به خروجی مبدل
  • اسید شویی پکیج به مدت 15 تا 20 دقیقه
  • شستشو مبدل با فشار آب زیاد
  • تخلیه کامل رسوبات داخل پکیج دیواری

این روش برای اسید شویی مبدل اولیه و ثانویه پکیج دیواری مناسب بوده و می توان تمامی رسوبات را با استفاده از پمپ اسید شویی ظرف چند دقیقه از مبدل جدا کرد.

یکی از راه های اسید شویی مدرن، استفاده از دستگاه های مخصوص جرم گیری و اسید شویی مبدل های پکیج دیواری می باشد. این دستگاه ها با استفاده از موتور پمپ القایی بدون شفت باعث رسوب گیری پکیج با کیفیت بهتر و صرف زمان کمتر می شود. این دستگاه ها به فیلتر مجهز بوده و می تواند گاز های اسیدی را تصفیه کند. در نتیجه خطر کمتری جان افراد را تهدید می کند.

دستگاه های مخصوص جرم گیری و اسید شویی مبدل های پکیج دیواری

آموزش رسوب گیری پکیج دیواری به روش سنتی

روش سنتی اسید شویی پکیج دیواری با استفاده از مواد جرم گیر انجام می شود. به منظور انجام رسوب گیری پکیج دیواری به روش سنتی کافی است مراحل زیر را به صورت قدم به قدم طی کنید.

  • قطع ورودی گاز و برق پکیج
  • خالی کردن آب داخل پکیج دیواری
  • بیرون آوردن مبدل پکیج دیواری
  • اسید شویی مبدل پکیج دیواری
  • تخلیه کامل رسوبات داخل پکیج دیواری
  • تنظیم فشار پکیج دیواری

1- قطع ورودی گاز و برق پکیج

در مرحله اول، به منظور رعایت موارد ایمنی و آسیب ندیدن فرد لازم است شیر گاز پکیج دیواری را بسته و آن را از برق بکشید.

2- خالی کردن آب داخل پکیج دیواری

پس از قطع اتصالات گاز و برق پکیج دیواری، آب موجود در دستگاه را خالی کرده تا بتوان میزان رسوب موجود در مبدل ها را مشاهده کرد. در ابتدا شیر ورودی آب سرد پکیج دیواری را بسته و شیر پرکن را در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم. در مرحله آخر شیر آب گرم را باز می کنیم تا آب درون دستگاه به طور کامل تخلیه شود.

3- بیرون آوردن مبدل پکیج دیواری

برای بیرون آوردن پکیج دیواری از آچار آلن استفاده کنید. در هنگام باز کردن مبدل پکیج دقت فرمایید که به بقیه اجزای داخلی پکیج دیواری آسیبی وارد نشود.

4- اسید شویی مبدل پکیج دیواری

پس از باز کردن مبدل دستگاه نوبت به اصلی ترین مرحله یعنی اسید شویی پکیج دیواری می رسد. از مواد مناسب اسید شویی مانند دیس کلر که از ترکیب اسید و جوهر نمک صنعتی ساخته شده است، استفاده نمایید. مبدل پکیج را درون یک تشت پر از آب قرار دارد و ماده اسید شویی را با کمک قیف به آرامی وارد آب کنید تا اسید وارد مبدل شود.

توجه کنید که دیس کلر یک ماده خطرناک و سمی می باشد که در صورت تماس آن با بدن موجب آسیب به فرد و سوختگی می شود. با توجه به حساس بودن عملیات اسید شویی توصیه می شود اسید شویی پکیج دیواری را توسط یک تعمیرکار حرفه ای انجام دهید.

5- تخلیه کامل رسوبات داخل پکیج دیواری

در این مرحله با وارد کردن آب با فشار بالا، رسوبات را خارج نمایید. در این مرحله باید از تخلیه کامل رسوب از درون مبدل پکیج اطمینان حاصل کرد. بدین منظور پس از حرارت دادن پکیج، با وارد کردن ضربه با چکش به بدنه پکیج تمام رسوبات داخلی را جدا کنید. مجددا محلول دیس کلر را اضافه کرده و منتظر بمانید که 15 دقیقه درون دستگاه بماند. سپس آب را با فشار بالا به دستگاه وارد کرده و تمام رسوب ها را بیرون بریزید.

6- تنظیم فشار پکیج دیواری

در مرحله آخر از انجام رسوب گیری پکیج دیواری لازم است فشار دستگاه را روی 1.5 بار تنظیم کنید.

تنظیم فشار پکیج دیواری

ادامه مطلب: https://paytakhtfanavari.com/how-to-sediment-package/

  • samira zohali
  • ۰
  • ۰

آیا شما جزو کسانی هستید که برای یک یا دو هفته برای رفتن به مکان مورد علاقه خود روز شماری می کنند؟ قبل از اینکه چمدانتان بسته شود و آماده سفر شوید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند یخچال خود را در زمان دوری‌تان در حالت ایده‌آل نگه دارید:

1. تمام غذاهای فاسد شدنی را مصرف کنید.

هیچ‌کس نمی‌خواهد پس از تعطیلات فراموش‌نشدنی به خانه بیاید تا غذای فاسد را در یخچالش پیدا کند. بنابراین، توصیه می شود از تمام اقلام فاسد شدنی که در غیر این صورت قبل از بازگشت شما منقضی می شوند، استفاده کنید. در عین حال، ممکن است ایده خوبی باشد که در طول هفته منتهی به تعطیلات خود، مواد غذایی کمتری بخرید.

2. به HolidayMode بروید.

اگر بیش از چند روز می‌خواهید خارج شوید، تغییر حالت HolidayMode به شما کمک می‌کند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید که در غیر این صورت برای حفظ دمای پایین یخچال استفاده می‌شود. فقط به خاطر داشته باشید که در حالت تعطیلات، یخچال شما باید خالی باشد، زیرا دما به اندازه کافی پایین نیست تا مواد غذایی را با خیال راحت ذخیره کنید.

3. آن را از برق بکشید.

اگر یخچال شما HolidayMode ندارد یا بیش از یک ماه دور هستید، آن را کاملا خالی کنید، آن را از برق بکشید و تمیز کنید. اگر دستگاهی با عملکرد NoFrost دارید، مانند یخچال ساید بای ساید Gorenje NRS9181VXB، این امر به ویژه آسان خواهد بود. در نهایت، مطمئن شوید که درب را باز نگه دارید تا از کپک زدن یا بوی نامطبوع جلوگیری کنید.

4. قبل از خروج یخچال را تمیز کنید.

از آنجایی که به هر حال یخچال شما عمدتا خالی خواهد بود، فرصت عالی برای تمیز کردن آن است. قفسه ها و سطل ها را بردارید، سپس آنها و داخل یخچال را با محلول ملایم آب و جوش شیرین پاک کنید. قبل از اینکه آنها را به یخچال برگردانید، مطمئن شوید که دیوارهای داخلی و تمام قطعات قابل جدا شدن کاملاً خشک شده باشند. ممکن است انجام دادن قبل از تعطیلات کاری آزاردهنده به نظر برسد، اما وقتی برگردید، خوشحال خواهید شد که یخچال خود را تمیز کنید و بوی تازگی می‌دهد.

  • samira zohali
  • ۰
  • ۰

امروزه میزان استفاده افراد از خودرو در جامعه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. شما از ماشین برای رساندن فرزندان خود به مدرسه، رسیدن به محل کار، تهیه مواد غذایی، سفر در سراسر شهر و حتی موارد دیگر استفاده می کنید. بنابراین، وقتی ناگهان از کار می‌افتد، مشکلات بسیار زیادی ایجاد می ‌شود. یکی از مشکلاتی رایجی که در تمام مدل های خودرو به وجود می آید و باعث ار کار افتادن آن می شود، استارت نخوردن خودرو یا قفل شدن استارت ماشین می باشد. در این مقاله، به صورت کامل علت استارت نخوردن ماشین را به همراه راه حل های برطرف کردنش برای شما توضیح می دهیم. در صورتی که زمان خواندن مقاله را ندارید، فیلمی در ادامه قرار دادیم که می توانید با مشاهده آن تمامی این علت ها به همراه راه حل هرکدام را یاد بگیرید.

1- تمام شدن سوخت خودرو

در برخی موارد استارت خودرو به دلیل نداشتن سوخت کافی فعال نشده و ماشین روشن نمی شود. در این موارد نیازی به بررسی قطعات داخلی نیست و کافی است باک ماشین را  از بنزین پر کنید.

دلیل استارت نخوردن خودرو : تمام شدن سوخت

2- قفل شدن موتور خودرو

در صورت عدم اشکال در باتری، سوئیچ، استارت و سیم کشی برق خودرو، ممکن است استارت نخوردن خودرو به علت قفل شدن موتور خودرو باشد. قفل شدن موتور به علت شکستن یاتاقان ها، چسبیدن یاتاقان ها و یاتاقان های شاطون ها، جمع شدن آب سر پیستون ها و محفظه احتراق، سوختن واشر سر سیلندر، شکستن استارت و قرار گرفتن قطعات شکسته بین دنده فلایول رخ می دهد.

قفل شدن موتور خودرو

3- خرابی باطری خودرو

باطری خراب، یکی از دلایل رایج قفل شدن استارت خودرو است. باتری چیزی است که خودرو برای تامین برق کل خودرو و اجزای الکتریکی مانند چراغ ‌ها، رادیو و غیره استفاده می‌کند. در حالی که خودرو در حال کار است، دینام باتری را شارژ می کند. اگر باتری به اندازه کافی شارژ نشود، نمی توانید ماشین را روشن کنید یا از هیچ قطعه الکتریکی استفاده کنید.

اگر باتری شما هنوز عمر کمی دارد، ممکن است متوجه شوید که استارت به کندی می چرخد. گاهی اوقات، کابل های خورده نیز می تواند منجر به جریان نا مناسب برق شود. با این حال، دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باتری خراب شده و اصطلاحا تمام شود. شاید در جایی یک سیم شل وجود داشته باشد، چراغ های جلو برای یک مدت طولانی روشن مانده است یا میزان رسانایی به دلیل تبخیر آب قطعات ضعیف است. در چنین حالتی، می توانید کمی اتصالات را تمیز کنید، یا اگر کمکی نکرد، باید باتری خود را تعویض کنید.

خرابی باتری خودرو

4- مشکلات مربوط به سوئیچ خودرو

یکی از دلایل دیگر مربوط به سوئیچ می باشد. سوئیچ که ابزار کلیدی روشن شدن خودرو می باشد از یک مغزی و تعدادی رشته سیم تشکیل شده است. وظیفه سوئیچ تامین و انتقال برق از باتری به سمت قطعات داخلی خودرو می باشد. برای تشخیص سوئیچ معیوب کافی است سوئیچ را در حالت باز قرار دهید. در صورتی که چراغ های هشدار دهنده روشن نشوند، سوئیچ معیوب است.

راه حل رفع مشکل استفاده از سوئیچ زاپاس و تعمیر سوئیچ فعلی توسط تعمیرکار می باشد.

5- معیوب بودن استارت خودرو

قطعه استارت مهم ترین قطعه به کار رفته در خودرو برای روشن شدن خودرو می باشد که از اجزای مختلفی مانند زغال استارت، آرمیچر، چرخ دنده، بوش و دو شاخه تشکیل شده است. از نشانه های خرابی استارت می توان به دیر روشن شدن خودرو و شنیدن صدای تق تق اشاره کرد.

معیوب بودن استارت خودرو

هنگام استارت زدن راننده برق از طریق باتری به استارت منتقل شده و به آرمیچر می رسد. پس از چرخش چرخ دنده خودرو روشن شده و عملیات برق رسانی به طور کامل انجام می شود. در صورت معیوب بودن استارت به دلیل خوردگی و آسیب دیدگی قطعات داخلی استارت، عملیات انتقال برق و استارت زدن خودرو با مشکل مواجه می شود. در این حالت باید استارت خودرو توسط تعمیرکار با تجربه توسط تستر های مخصوص عیب یابی شده و در نهایت اقدام به تعویض آن نمود.

6- سوختن فیوز های خودرو

سوختن هر یک از فیوز ها مانند فیوز استارت منجر به عدم استارت خودرو و روشن نشدن آن می شود. تعویض و قرار دادن یک نمونه فیلتر سالم می تواند راه حل رفع این مشکل باشد.

سوختن فیوزهای خودرو

7- خرابی دینام خودرو

دینام خراب ممکن است به این معنی باشد که باتری شما شارژ نمی شود. اگر احساس می کنید که دینام مشکل دارد، با جستجوی تسمه که خراب شده یا فرسوده شده است، شروع کنید. اگر تسمه پاره شود یا دینام از کار بیفتد، یک فلاش نور هشدار دریافت خواهید کرد. با این حال، ممکن است در صورت نقص در خروجی سیستم، این هشدار را دریافت نکنید. فقط ببینید صفحه ابزار تقریباً 14 ولت را نشان می دهد یا خیر. تعداد بسیار کمی از وسایل نقلیه مدرن دارای سنج دینام هستند، بنابراین ممکن است به یک تکنسین یا مکانیک برای بررسی موارد نیاز داشته باشید.

علائم هشداردهنده دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد باتری شما شارژ نمی شود و دینام خراب شما موجب خوب استارت نخوردن ماشین شده است، مانند استارت ضعیف با میل لنگ یا چراغ های جلو که کم نور شده اند.

خرابی دینام خودرو

به منظور برطرف کردن مشکل باید به تعویض دینام و سپس شارژ باتری پرداخت.

8- گرفتگی فیلتر هوا

فیلتر آلودگی هوا یکی از قطعات مهم در عملکرد صحیح خودرو بوده که از ورود هر گونه آلودگی و گرد و غبار به داخل خودرو جلوگیری می کند. گرفتگی فیلتر هوا موجب جمع شدن گرد و غبار در فیلتر شده و از جریان یافتن هوا در خودرو جلوگیری می شود. به منظور احتراق سوخت و استارت خوردن خودرو باید گاز در معرض هوا قرار گیرد. در صورت مسدود شدن مسیر عبور هوا، استارت خودرو به درستی کار نکرده و خودرو روشن نمی شود.

گرفتگی فیلتر هوا

به منظور جلوگیری از وقوع این مشکل باید به نعویض فیلتر هوا پس از پیمایش هر 5 هزار کیلومتر پرداخت. در صورتی که عامل قفل شدن استارت ماشین، مسدود بودن مسیر فیلتر هوا بود شما می توانید با تعویض فیلتر هوا به راحتی مشکل را رفع نمود.

9- معیوب بودن شمع ها

شمع ها یکی از قطعات اساسی در سیستم اختراق خودرو می باشد که از یک طرف به محفظه احتراق و از طرف دیگر به سیم متصل هستند. پس از بخار شدن بنزین و ایجاد جرقه در سر شمع، برق از طریق سیم به باتری خودرو منتقل شده و باعث استارت خوردن ماشین می شود. در صورت معیوب بودن شمع ها، فرسودگی و داشتن رسوب آن ها، عمل احتراق به طور صحیح رخ نداده و ماشین استارت نخواهد خورد.

علت استارت نخوردن ماشین: خرابی شمع خودرو

در صورت معیوب شدن شمع ها، می توان با تعویض آن ها مشکل را برطرف نمود.

10- قفل بودن فرمان ماشین

یکی از علت های دیگر مربوط به گیر کردن فرمان و قفل شدن آن می باشد. در این وضعیت فرمان هیدرولیکی خودرو سفت شده و عدم حرکت آن منجر به روشن نشدن ماشین می شود. در این حالت از وارد کردن فشار زیاد به فرمان اتومبیل بپرهیزد و پس از قرار دادن سوئیچ در حالت باز از حرکت پهلو به پهلو برای باز شدن قفل فرمان استفاده کنید. در صورتی که سوئیچ خودرو فرسوده شده باشد و با زبانه های قفل به درستی درگیر نشود ممکن است فرمان قفل شده و به همین دلیل لازم است از سوئیچ یدکی آن استفاده شود.

قفل بودن فرمان ماشین

ادامه مطلب: https://fanamoozan.com/reasons-for-the-car-not-starting/

  • samira zohali
  • ۰
  • ۰

کسب و کارها و صنایع در سراسر جهان شروع به ارزش گذاری مهارت ها نسبت به آموزش کرده اند. مردم متوجه شده اند که مدرک ممکن است معیار خوبی برای مهارت و دانش یک فرد نباشد. به همین دلیل است که افراد بیشتر و بیشتری برنامه هایی را انتخاب می کنند که به آنها کمک می کند تا با تقویت مهارت های خود در یک زمینه خاص، حرفه ای ایجاد کنند یا حرفه ای را شروع کنند.
رشد بی سابقه صنعت تلفن همراه به سختی یک راز است. و این باعث ایجاد مشاغل مرتبط زیادی شده است که به این صنعت وابسته هستند. حرفه تعمیرات موبایل یکی از حرفه هایی است که در حال تبدیل شدن به یک حرفه است و بسیاری از افراد توانسته اند با شروع این حرفه، کسب و کاری سودآور ایجاد کنند.

مزایای انتخاب تعمیرات موبایل به عنوان شغل

1. بدون نیاز به تحصیل

کسانی که از تحصیل بیزار هستند یا کسانی که ممکن است توانایی پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه را نداشته باشند، متوجه خواهند شد که کار تعمیر تلفن همراه به تحصیلات عالی نیاز ندارد. درعوض، این امر مستلزم این است که افرادی که این حرفه را آغاز می‌کنند، به ابزارهای هوشمند و تمایل به یادگیری تکنیک‌ها و روش‌های جدید تمایل داشته باشند. در واقع این یکی از بهترین گزینه های شغلی برای ترک تحصیل و افرادی است که مایل به ادامه تحصیل نیستند.

آنها باید برای یادگیری پیشرفت‌های جدید در صنعت موبایل آماده باشند و باید مهارت‌های لازم برای انجام کار خود را برای موفقیت در این زمینه داشته باشند. تحصیلات معیاری برای سنجش مهارت های فردی که به عنوان تکنسین تعمیر موبایل کار می کند نیست. این متخصصان باید دانش عمیقی در مورد گوشی ها، قسمت های مختلف سازنده گوشی، روشی که یک قطعه خاص می تواند روی کار بقیه گوشی تاثیر بگذارد و موارد مشابه داشته باشند.
در تعمیر موبایل، مهارت فرد مهم است نه مدرک تحصیلی او. و کسی که قادر به تعمیر با کمال است همیشه در صنعت مورد قدردانی و احترام قرار می گیرد حتی اگر تحصیلات رسمی نداشته باشد یا مدرک دانشگاهی نداشته باشد.

2. آموزش تعمیر تلفن همراه بسیار آسان است

درک نحوه عملکرد تلفن همراه و نحوه تعمیر آن در صورت بروز مشکل نسبتاً آسان است. همه چیز از سخت افزار گرفته تا نرم افزار گوشی را می توان به راحتی توسط یک متخصص خوب تعمیر تلفن همراه تعمیر کرد.
این واقعیت که تعمیر تلفن همراه بسیار آسان است، آن را برای افرادی که می خواهند شغل خوبی برای خود ایجاد کنند، اما ممکن است مدرک دانشگاهی یا تحصیلات رسمی کافی نداشته باشند، مناسب تر می کند.
در حالی که یک برنامه آموزشی ممکن است فقط تکنیک‌ها و روش‌های مربوط به دوره را پوشش دهد، زمانی که فناوری جدید در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها معرفی می‌شود، بسیاری از یادگیری‌ها در زمان واقعی اتفاق می‌افتد.
به عنوان مثال، کسانی که چند سال پیش در یک دوره تعمیرات موبایل شرکت کرده بودند، ممکن است در مورد اسکنر اثر انگشت و چشم که بسیاری از تلفن های همراه در دنیای امروزی از آن استفاده می کنند، آموزش ندیده باشند. برای این کار می توانید یک آموزش مداوم برای یادگیری این فناوری های جدید بدون نیاز به صرف زمان زیادی دور از کار در نظر بگیرید.

3. دوره آموزش کوتاه است

متخصصان تعمیرات تلفن همراه مجبور نیستند زمان زیادی را برای آموزش حرفه خود صرف کنند. همانطور که قبلاً گفتیم، آموزش تعمیرات موبایل آسان است و می توان آن را در مدت زمانی 2 تا 3 ماهه یاد گرفت. روش‌ها و روش‌های تعمیر بسیار آسان است و به همین دلیل است که برنامه‌های آموزشی کوتاه هستند که فناوری‌ها و محصولات مرتبط با تکنسین‌ها را پوشش می‌دهند.

در عین حال، اگر می خواهید در دوره تعمیرات موبایل در بمبئی شرکت کنید، دلایل زیادی برای پیوستن به موسسه پریزم برای یادگیری تعمیرات موبایل وجود دارد. موسسه پریزم با مربیان مجرب و برنامه درسی گسترده ای که با مشاوره شغلی و پشتیبانی فنی رایگان در صدر قرار دارد، انتخاب ارجح برای دانشجویانی است که می خواهند تعمیرات موبایل را بیاموزند تا در آن شغل خوبی داشته باشند.

اگر تکنسین هر زمان که فناوری‌های جدید معرفی می‌شوند نیاز به آموزش بیشتر در مورد فن‌آوری‌های جدید داشته باشد، موسسات برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که فناوری جدید را به روشی صرفه‌جویی در زمان پوشش می‌دهند تا کار برای این متخصصان تحت تأثیر قرار نگیرد.

ادامه مطلب: https://www.prizminstitute.com/blog/advantages-of-mobile-phone-repair-career/

  • samira zohali
  • ۰
  • ۰

یکی از اتفاقات اجتناب نا پذیر در هنگام وقوع تصادف خودرو ها، آسیب به رنگ خودرو می باشد. روش های صافکاری با رنگ و بی رنگ برای جبران آسیب وارد شده مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از روش های مدرن صافکاری بی رنگ، صافکاری PDR بوده که به دلیل هزینه کم و سرعت بالا مورد استقبال افراد قرار گرفته است. اولین چیزی که قب از وزد به این حوزه سوال می شود این است که برای شروع کار نیاز به چه ابزارهایی داریم. به طور کلی، تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در صافکاری PDR شامل موارد زیر می باشد که در این مقاله آموزشگاه پایتخت فناوری تک تک آن ها را به شما معرفی می کند و کاربرد هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهد.

  • میله PDR
  • دستگاه صافکاری
  • تگرگ کش
  • نیش گیر
  • نگهدارنده
  • چسب تفنگی
  • خشک کن رنگ موضعی
  • محافظ پنجره
  • سوراخ صاف کن
  • کیسه هوا صافکاری PDR
  • پنل نور صافکاری PDR
  • قاپک صافکاری

1- نیش گیر

یکی از ابزار تخصصی صافکاری PDR برای صاف نمودن ضربات وارد شده به بدنه اتومبیل، نیش گیر بوده که شامل چکش نیش گیر (PDR Hammer) و سنبه نیش گیر  (Knock down Pen)می باشد. سنبه نیش گیر در واقع همان قلم نیش گیری بوده که به کمک چکش نیش گیر اقدام به خواباندن نیش های سطح کار و صاف و صیقلی نمودن فرو رفتگی ها می کند. قلم های نیش گیری انواع مختلفی داشته که در ابعاد و جنس بدنه با هم تفاوت دارند. استفاده از نیش گیر در صافکاری های سطوح وسیع کارآمد نمی باشد.

نیش گیر

2- نگهدارنده

یکی از نکات مهم در انجام صافکاری PDR ثابت نگه داشتن بدنه خودرو و قسمت های آسیب دیده مانند درب خودرو، کاپوت و غیره می باشد. عدم حرکت قسمت آسیب دیده بدنه خودرو حین انجام صافکاری PDR به انجام هر چه بهتر صافکاری کمک کرده و موجب کیفیت بالای صافکاری  می شود. نگهدارنده یکی از ابزار صافکاری PDR  بوده که در جهت تحقق این هدف مورد استفاده قرار گرفته و از قلاب نگهدارنده (Rope Ratchet) و پایه نگهدارنده (Hoop Prop) تشکیل شده است.

نگهدارنده

3- چسب تفنگی

استفاده از چسب تفنگی به منظور ذوب کردن و استفاده از چسب در هنگام صافکاری PDR در هوای سرد به منظور انجام موثر صافکاری توصیه می شود. چسب تفنگی در مدل های متنوعی در بازار وجود داشته که یکی از نمونه های مرسوم چسب حرارتی تفنگی، نمونه 120 – 80  وات آن بوده که به صورت کلید دار مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب تفنگی

4- خشک کن رنگ موضعی

یکی از دغدغه های صافکاران خودرو به روش PDR خشک شدن سریع بدنه خودرو می باشد. خشک کن رنگ موضعی که از ابزار های نوین صافکاری PDR محسوب می شود برای خشک کردن بدنه خودرو به کار رفته و باعث تسریع فرآیند صافکاری می شود. استفاده از لامپ های مادون قرمز در ساخت این دستگاه باعث شده زمان زیادی برای خشک شدن بدنه صرف نشود. از مزیت های خشک کن رنگ موضعی می توان به استفاده از آن در تمام قسمت های بدنه خودرو اشاره کرد.

خشک کن رنگ موضعی

5- محافظ پنجره

به منظور جلوگیری از آسیب دیدن شیشه های خودرو، باید محافظ پنجره را بین پانل و شیشه قرار داده و برای ایجاد فضای کار کردن با ابزار PDR شیشه را پایین کشیده و فرورفتگی های پانل جانبی را تعمیر کنید.

محافظ پنجره

6- سوراخ صاف کن PDR

همان طور که از نام سوراخ صاف کن PDR  مشخص است برای صاف کردن سوراخ هایی که لبه آن ها به داخل برگشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه مطلب: https://paytakhtfanavari.com/auto-body-training-tools/

  • samira zohali